Trzecie miejsce dla ZS1 i finał gry StudentLife@AGH!
06.06.20246 czerwca 2024 roku otrzymaliśmy ekscytującą wiadomość: jesteśmy finalistami ogólnopolskiej gry StudentLife@AGH!
Obejrzyjcie koniecznie film: https://youtu.be/nV8R7NG4jKE z wynikami – 5 grup zakwalifikowanych do finału na AGH. Zapraszamy!
Nasza przygoda rozpoczęła się 18 marca, gdy klasa 1 IA pod opieką p. Marii Giełczyńskiej zgłosiła się do gry stworzonej przez zespół studentów i pracowników Wydziału Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej AGH w Krakowie. Gra była skierowana do uczniów szkół średnich w Polsce, niezależnie od profilu kształcenia. Przez jeden wirtualny semestr rywalizowaliśmy z 21 klasami, realizując różnorodne zadania. Zbieraliśmy punkty i zdobyliśmy aż 133 na 170 możliwych, co plasuje nas na 3. miejscu!
Nasze działania to na początek obejrzenie wykładu inauguracyjnego 27 marca 2024 r., dzięki któremu poznaliśmy czekające na nas wyzwania i nagrody. Następnie stworzyliśmy Avatara Wirtualnego Studenta, badaliśmy stopy z pamięcią kształtu i projektowaliśmy nazwę dla wydziału WIMiIP (Wydziału Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej). Braliśmy też udział w dodatkowych zadaniach i wykładach z fizyki. Tak dotarliśmy do finału, który odbędzie się 18-19 czerwca w siedzibie AGH w Krakowie. Trzymajcie kciuki!
A teraz szczegóły, etapy podejmowanych zadań:
1. Wykład inauguracyjny, podczas którego mieliśmy okazję zgłębić informacje dotyczące metali. Pozwolił on na zrozumienie ich właściwości ( plastyczność, sprężystość, przewodnictwo)oraz niezwykłych możliwości oraz roli w rozwoju technologii. Metale "inteligentne", zdolne do adaptacji, to przyszłość, którą mieliśmy okazję poznać.
2. Wyzwanie Rekrutacyjne i Wyzwanie nr 1 - stworzenie Avatara Wirtualnego Studenta oraz legitymacji studenckiej, a głównym zaprojektowanie grafiki i opisu inteligentnych metali.
3. LABORKA, czyli wyzwanie nr 2 - 17 kwietnia 2024 roku przeszliśmy do 2. etapu gry. Otrzymaliśmy dwa fragmenty drutu ze stopu Ni-Ti-Cu, które badaliśmy w ramach tematu: "Stopy z pamięcią kształtu". Musieliśmy przeprowadzić doświadczenia, nagrać je i opracować sprawozdanie.
4.Wyzwanie nr 3 - najbardziej zaskakujące, bo mieliśmy zaprojektować żywą nazwę dla wydziału WIMiIP.
5. Wyzwania kreatywne - W międzyczasie braliśmy udział w dodatkowych zadaniach takich jak: opracowanie autorskiego kształtu z drutu czy stworzenie filmiku juwenaliowego naszych uczniów, czyli jak bawi się ZS1. Podczas spotkań online uczestniczyliśmy w wykładach z fizyki oraz obserwowaliśmy doświadczenia, a nawet rozwiązywaliśmy zadania!
Gra cieszyła się dużym zainteresowaniem, przyczyniając się do dobrej zabawy i wzajemnej integracji uczniów, a przede wszystkim uświadomiła naszej młodzieży, że studia mogą być interesujące.
Informacja p. M. Giełczyńska